Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Διάσημοι ή ψώνια;

Διάσημοι, θεωρητικά, γίνονται οι άνθρωποι που έχουν κάνει κάτι σπουδαίο στη ζωή τους ώστε να έχουν χτίσει τη φήμη τους γι΄ αυτό. Ας πούμε έχουν κάνει μια εφεύρεση, έχουν γράψει κάποιο λογοτεχνικό αριστούργημα, έχουν σκηνοθετήσει μια σπουδαία ταινία, έχουν ερμηνεύσει ένα δύσκολο ρόλο, έχουν προσφέρει στην κοινωνία καλλιτεχνικό ή ιατρικό ή επιστημονικό έργο.

Μπορείς, όμως, να γίνεις γνωστός ή και διάσημος, απλά ποζάροντας τακτικά και αδιάλειπτα στο φωτογραφικό φακό. Υπό την προϋπόθεση ότι ανήκεις σε μια παρέα ή σε έναν κύκλο που σε καλεί σε σημεία όπου υπάρχουν φωτογράφοι. Οπότε η αιτία της διασημότητάς σου είναι το φόρεμά σου ή και αυτή καθεαυτή η παρουσία σου στο αξιομνημόνευτο γεγονός της βραδιάς.

Και δεν αναφέρομαι στα 15 λεπτά διασημότητας που ο καθένας θα έχει σύμφωνα με τον Andy Warhol, αναφέρομαι στην αιτία που κάνει τον καθένα μας να κερδίσει αυτά τα 15 λεπτά.

Κάθε δεκαετία βλέπουμε καινούργιες φυσιογνωμίες να ποζάρουν στα κοινωνικά. Το νέο χρήμα, τα νέα πρόσωπα στα πράγματα και, φυσικά, τα νέα πρόσωπα στην εξουσία. Αφού, μοιάζει, σαν να αλλάζουν τα άτομα στις λίστες των προσκλήσεων μόλις αλλάξει η κάθε Κυβέρνηση. Άντε πάλι από την αρχή, νέα ονόματα και πρόσωπα.

Επίσης κάθε πενταετία έχει το δικό της “it” girl που φωτογραφίζεται σε κάθε έξαλλη πόζα στα πάρτι και μετά εξαφανίζεται για να πάρει τη θέση της η επόμενη.

Πόσα επίθετα θα πρέπει να αποστηθίζει κανείς και πόσες φυσιογνωμίες να μάθει από τις στήλες με τις φωτογραφίες των “διασήμων;” Όμως αυτό είναι το τίμημα για όσους αναγνώστες βαριούνται τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα. Να έχεις θέση στο σκληρό δίσκο του μυαλού σου να εγγράψεις νέα δεδομένα από νέους παγκοσμίως αγνώστους “διάσημους”.

Γιατί υπάρχει και η λανθασμένη άποψη του κόσμου ότι για να δημοσιεύεται η φωτογραφία κάποιου είναι, όντως, διάσημος. Και επομένως, πράγματι, έχει κάνει κάτι το αξιόλογο. Έχει, ας πούμε, μια υγιή επιχείρηση ή είναι καλός καλλιτέχνης ή κινεί τα νήματα της κοινωνίας (ή είναι σύζυγος κάποιων από τους παραπάνω).

Έχει δημοσιευτεί η φωτογραφία σου γιατί ήρθαν τα δεκαπέντε σου λεπτά διασημότητας ή γιατί ανήκεις σε κάποιο “παρεάκι” με ανταλλασσόμενες δουλείες. Ή είσαι sexy και αρέσεις στο φακό, οπότε χειραγωγείς τους φωτογράφους με προσκηνοθετημένα ραντεβού για δήθεν αυθόρμητα στιγμιότυπα που δίνουν τροφή σε κοινωνικά σχόλια;

Γιατί βέβαια κάθε γιορταστικό γεγονός είναι και μια μικρή βόμβα που μπορεί αν εκραγεί, να σου χαλάσει τη σχέση σου με τα πεθερικά σου, με τον προϊστάμενο στο γραφείο, με τους γείτονες, με τους διαζευγμένους φίλους σου, με τους κοινωνικά ανερχόμενους συνεργάτες σου.

Δεν είναι εύκολο να διασκεδάζεις στις μέρες μας. Την ώρα που εσύ γλεντάς μπορεί ο αδελφός του άντρα σου να πίνει το πικρό ποτήρι της απόρριψης. Νοιάζεται κανείς μήπως και δεν φάει το γεμιστό φασιανό ή τους καβουροκεφτέδες σου; Όχι βέβαια! Ο αποκλεισμός του τον πονάει όχι η νηστεία του. Αν δεν τον δουν οι άλλοι να δίνει το παρόν στη γιορτή σου με την παρουσία του, αν δεν φωτογραφηθεί μαζί με όσους θεωρεί ισάξιούς του, ποια είναι η θέση του στην κοινωνία;

Για να έχεις θέση στην κοινωνία πρέπει να έχεις θέση στις λίστες όσων προσκαλούν. Το περιοδικό Tatler κάθε χρόνο κάνει μια λίστα με τους περιζήτητους του Λονδίνου. Αυτούς που παίρνουν τις περισσότερες προσκλήσεις για να παραστούν σε κοινωνικά events. Οι most invited είναι κοινωνικός τίτλος τιμής. Τι κόμισσες, τι δούκες, τι σταρ! Σιγά! Σε καλούν; Είσαι σημαντικός! Αν δεν είσαι στις λίστες, δεν υπάρχεις. Είσαι ένα τίποτα.

Αλλά ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται για το παιχνίδι πίσω από τις φωτογραφίες των “διασήμων”, φτάνει να τρέφεται με τις ζωές τους. Να καταναλώνει πώς ζουν, που πηγαίνουν, τι φοράνε, με ποιους ανταλλάσσουν φιλιά, πότε παντρεύτηκαν, πότε χώρισαν, ποιος έκλαψε στην κηδεία τους. Με ποιον ζουν, ποιον άφησαν, με ποιον ταυτόχρονα τα έχουν, σε ποιο θέρετρο πέρασαν διακοπές, σε ποιο πάρτι ήρθαν στο κέφι.

Επομένως, αποδέχονται ως διάσημους, αυτούς των οποίων τα ονόματα δημοσιεύονται στις λεζάντες των φωτογραφιών. Γιατί δεν χρειάζεται απόδειξη ή πτυχίο για να δηλώσεις διάσημος.

Δεν είναι όπως ένας γιατρός. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια στήλη και ένα περιοδικό που να σε χρίσει διάσημο, να σε στηρίξει, και, τελείωσε. Αυτό είσαι. Ειδικά ορισμένοι που εμφανίζονται τόσο στην τηλεόραση όσο και στις στήλες των κοινωνικών δεν ξέρεις ούτε ποιοι είναι, ούτε ποια είναι η δουλειά τους ούτε καν πως ζουν (εννοώ με τι εισοδήματα).

Στο κάτω – κάτω της γραφής γιατί να μας απασχολεί η φάτσα τους; τι έχει προσφέρει στην κοινωνία; σε τι συμβάλλει στη ζωή μας; γιατί πρέπει να με νοιάζει; τι νόημα έχει για μας; Προτιμώ να αποστηθίζω ωραία ξενοδοχειακά συγκροτήματα που χαζεύω στο Internet.

Ξέρω σπουδαίους ανθρώπους με σημαντική προσφορά που κρύβονται από το φακό. Το ίδιο τους το έργο, τους δίνει την ικανοποίηση της αποδοχής. Δεν χρειάζονται δημοσίευση των φωτογραφιών τους σε πάρτι και σε εγκαίνια για να νιώσουν τη δικαίωση. (Και μάλιστα δίπλα από ορισμένα παρδαλά “διάσημα” πρόσωπα). Έχουν όση εξουσία χρειάζονται ώστε να μην εξαρτώνται ούτε από την μεγαλοθυμία του φωτορεπόρτερ ούτε από την έγκριση του αρχισυντάκτη.

Fashion & Lifestyle Blog WordPress Theme
© 2024 Streetstyle. All Rights Reserved.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates